Az SAP Asset Manager mobil applikáció áttekintése

A korszerű eszköz menedzsment megoldás jellemzői, funkciói és előnyei

A karbantartási folyamatok támogatása

Napjainkban szinte az összes nagyvállalati szektorban jelen van és kiemelt szerepet tölt be a karbantartás, mint üzleti folyamat. A vállalatok elsődleges célja a karbantartási folyamatokat illetően, hogy a lehető legjobb eszköz legyen a kezükben, amivel megbízhatóan és biztonságosan tudják kezelni az összes karbantartani kívánt eszközükkel kapcsolatos teendőket. Nem túlzás azt mondani, hogy az ipar jelenlegi fejlettségi szintje megköveteli a százszázalékos mobilitást, az azonnali információ elérést, illetve a magas fokú rendelkezésre állást a karbantartási szektorban is.

SAP Asset Manager

Az SAP mindig is kiemelt figyelmet fordított az ügyfelei igényeinek magas fokú és minőségű kiszolgálására a karbantartás területén is. Ennek fényében született meg a SAP Asset Manager, mint az SAP mobilszolgáltatása a karbantartás területén. Segítségével, a munkahelyi biztonság növelése, az eszközök élettartamának és megbízhatóságának optimalizálása, valamint a meglévő folyamatok modernizálása is lehetővé válik egyetlen eszközzel. Ezen felül támogatja a karbantartó kollégákat, hogy az akár offline is elérhető komplex információk és a megfelelő üzleti logika ismeretében a lehető legmagasabb minőségben tudják végezni munkájukat. Az alkalmazás számos nyelven érhető el, köztük magyarul, angolul és németül is.

Az SAP Asset Manager főbb általános jellemzői

1. Mobil Eszköz és Back End rugalmasság

a. Elérhető iOS és Android platformra, lehetnek az eszközök okos telefonok vagy tabletek. Az alkalmazás mobil natív funkciók támogatása révén használni tudja az eszköz beépített funkcióit, mint például a TouchID, FaceID, kamera vagy a helymeghatározás.

b. Letisztult és vonzó felhasználói élményt nyújtó alkalmazás, amely a FIORI tervezési nyelvezet mentén készült.

c. Kompatibilis és integrálható a klasszikus SAP ERP és a SAP S/4 HANA rendszerekkel.

2. Felhő alapú kiszolgálás

a. SAP Cloud Platform, gyors és költséghatékony telepítési forma.

b. Minimális informatikai költségek a teljes infrastruktúra kiépítésével szemben.

c. Mindig a legmodernebb és legfrissebb SAP Technológiai Platform használata.

3. Offline és Online mobil eszköz használat az SAP Asset Manager segítségével

a. Teljeskörű Offline használatra tervezett megoldás.

b. Képes az alkalmazás a meglévő munka és eszköz adatok online, offline vagy szakaszos kapcsolattal történő kezelésére.

c. Back-end szinkronizáció a felhasználó által meghatározott időközönként.

4. Fejlesztési lehetőségek

a. A SAP Cloud Platformon belül található Mobil Development KIT segítségével könnyen és gyorsan fejleszthetünk és tehetjük egyedivé mobil alkalmazásunkat.

b. Ezen felül elérhetőek a SAP FIORI FOR iOS SDK és a SAP FIORI FOR Android SDK fejlesztési lehetőségek, amelyek biztosítják a még mélyebb szintű fejlesztési igények kiszolgálását.

Üzleti folyamatok támogatása az SAP Asset Manager eszközben

A SAP Asset Manager támogatja és kezeli a PM modul összes olyan alap képességét, mint a munka végrehajtás folyamata, időgazdálkodás, vagy az erőforrás gazdálkodás a karbantartási tevékenységek során.

Karbantartási rendelések feldolgozása az SAP Asset Manager segítségével

Az SAP PM modulban a karbantartási rendelés játssza a fő szerepet. A rendelés révén lehetőség nyílik a munkaidők és helyszínek pontos meghatározására, a műveletek sorrendiségének felállítására, a felhasználandó komponensek felhasználására és a műveletek visszajelentésére. A visszajelentések és a hozzá tartozó idők megjelennek a költséghelyeken, ami a kontrolling osztály számára elengedhetetlen.
Az SAP Asset Manager lehetőséget nyújt a karbantartó kollégák számára, hogy ezeket a feladatokat a régi, elavult papír alapú világ helyett egy modern mobilalkalmazás segítségével kapják meg.

A mobilalkalmazás révén az egyes műveletek elvégzésére fordított munkaórákat a helyszínen azonnal rögzíthetik. Ezen túlmenően az elvégzett munkáról vagy a helyszínről fotót, dokumentumot is lehet mellékelni a megoldás használatával. Az SAP Asset Managerben darabjegyzékként megjelennek azok az anyagok is, amik a berendezéshez tartoznak, segítséget nyújtva ezzel a felhasználandó anyagok és a pontos cikkszámok meghatározásához. A mobilalkalmazás segítségével azonnali könyveléseket tudnak végrehajtani.

SAP Asset Manager - Rendelés feldolgozási folyamat

1. Karbantartási jelentések feldolgozása

A napi működés során fellépő kisebb hibák, meghibásodások, pillanatnyi leállások SAP rendszerben történő rögzítésére szolgál a karbantartási jelentés. Ezek a jelentések nem feltétlenül generálnak azonnali munkavégzést, de a rendszerben történő rögzítésük és későbbi elemzésük mindenképpen szükséges az esetleges hibák elhárításához.

Az SAP Asset Manager a területen dolgozó karbantartó kollégáknak nyújt hatalmas segítséget és könnyedséget a jelentések rögzítésében. A meghibásodást érzékelő kolléga az SAP Asset Manager révén azonnal meg tudja nézni, hogy milyen eddigi, már elvégzett vagy nyitott karbantartási jelentések, rendelések vannak a rendszerben és az eddigi email, telefon és SAP rendszerbe történő bejelentkezés helyett, azonnal fel tud adni egy új jelentést. Ez a jelentés természetesen a CORE SAP-ba szinkronizálódik, ahol a műszakvezető további döntések meghozatalára lesz képes a kapott információk alapján.

A jelentésbe az SAP Asset Manager segítségével képek, dokumentumok, kárkép, okkód információk és tennivalók (a már elvégzett vagy elvégzendő teendőkről) is rögzíthetők.

A jelentésből természetesen a SAP Asset Manager segítségével azonnal rendelés is konvertálható.

SAP Asset Manager - Jelentés feldolgozási folyamat

2. Műszaki objektumok kezelése az SAP Asset Manager megoldásban

A műszaki objektumok, mint a műszaki hely és berendezések az SAP PM modul alap törzsadatai. A műszaki helyek azok az objektumok, ahol a karbantartást el kell végezni. A műszaki objektumok gyűjtik össze a karbantartási jelentéseket és rendeléseket. A jelentéseknek és rendeléseknek a legtöbb esetben (és legjobb esetben) tartalmaznia kell berendezést vagy műszaki helyet annak érdekében, hogy könnyen beazonosítható legyen a karbantartás elvégzésének a helyszíne, illetve, fontos elem lesz a későbbi riportálásban is.

Az SAP Asset Manager segítségével lehetőség nyílik a mobilon a műszaki objektumok felvételére, szerkesztésére, dokumentumok (pl.: fotók) csatolására. A műszaki objektumokon látszódnak a már felvett jelentések rendelések és ugyanitt újat is fel lehet venni, ha a helyszínen meghibásodást észlelt a karbantartó kolléga. Az SAP Asset Manager a CORE SAP-ban használt hierarchikus megjelenítést tudja alkalmazni, ezért pontosan láthatjuk, hogy az adott berendezés vagy műszaki hely hol helyezkedik el a struktúrában.

SAP Asset Manager - Műszaki helyek berendezések kezelése

Ahogy a fenti ábrákon látható, az összes olyan funkciót ellátja és kiszolgálja a SAP ASSET MANAGER, amelyek megtalálhatók az alap SAP PM modulban. A nagy előny az elődrendszerek és az alap PM modulhoz képest, hogy ezeket a funkciókat már egy új designnal rendelkező, letisztult és átlátható felületen érjük el, amely az alábbi plusz funkciókkal rendelkezik:

  • Műszaki helyek és berendezések térképen való megjelenítése, útvonal tervezés, GIS támogatás.

SAP Asset Manager - Útvonal tervezés

  • Mérési pontok grafikus ábrázolása.

SAP Asset Manager - Mérési pontok grafikus ábrázolása

  • Bejelentkezés Touch ID használatával.

SAP Asset Manager - Bejeelntkezés TouchID használatával

3. Architektúra

Az SAP Asset Manager már a SAP Cloud Plaformon, mint middleware, keresztül csatlakozik az SAP Backend-hez, legyen az ECC vagy HANA. Az SAP Cloud Platform ténylegesen is mint egy middleware jelenik meg, üzleti adatot, logikát nem tartalmaz! Az üzleti adatokat a mobilon és a CORE SAP-ban tárolja az SAP.

Az SAP Cloud Platform részeként elérhető egy Mobil SDK, amivel a mobilon telepített alkalmazást lehet szerkeszteni, fejleszteni. Így nincs szükség külön telepített szerverekre, eclipse-re és egyébre, ahhoz egy új mezőt vagy üzleti logikát tudjunk implementálni.

SAP Asset Manager - Mobil SDK

4. Bővíthetőségek

Az SAP Asset Manager, a bőséges alap funkcionalitáson kívül lehetőséget kínál a SAP által kiadott funkció bővítő csomagok használatára is, amelyek a következőkből állnak:

4.1 Field Operations Worker

a. A bővítmény támogatja a kifejezetten terepen dolgozó és gyakran úton lévő karbantartó kollégák munkáját, akik eszköz ellenőrzést, kisebb inspekciókat végeznek a megadott mérési pontokon, akár fizikailag is egymástól távol eső helyeken. Az alábbi plusz funkciókkal bővíti fel az alap SAP Asset Manager alkalmazást:

  • Megmutatja az aznapi tervezett útvonalat a térképen online vagy offline formában is.
  • Az útvonal részleteit is megjeleníti a térképen, például a munka azonosítóját, a munka leírását, prioritását és egyéb jellemzőit.
  • A megálló főbb adatait is mutatja, amit korábban rögzítettünk hozzá.
  • A Gyors helyszíni adatrögzítés lehetővé teszi, hogy az összes, egy műszaki helyhez rendelt mérési pontot le tudjuk olvasni egyetlen összegző képernyőn.

4.2 Crew management

a. A bővítmény lehetővé teszi, hogy a lehető leghatékonyabban kezeljük a rendelkezésünkre álló személyzetet és a hozzájuk rendelt járműveket. Az alábbi funkciókkal bővíti fel az alap programot:

  • Személyzet hozzáadása, eltávolítása, kijelölése munkára.
  • Járművek hozzáadása, eltávolítása, kijelölése munkára.
  • Jármű útvonal megtételének adminisztrálása, kilométer óra rögzítése adatlaphoz.
  • A személyzet erőforrás ráfordításának riportálása, felülvizsgálata és jóváhagyása.
  • A személyzetről szóló összefoglaló riportok generálása 2 hetes periódusokban.

4.3 Meter management

a. A bővítmény kifejezetten a mérőeszközök kezelésének támogatására szolgál. Az alábbi funkciókkal támogatja a munkát:

  • Mérőeszköz installálása.
  • Mérőeszköz eltávolítása vagy cseréje.
  • Mérőeszköz csatlakoztatása és leválasztása a hálózatról.
  • Periodikus és egyéni leolvasások.
  • Mérőjavítási megrendelések létrehozása.

4.4 Customer Service

a. A bővítmény kifejezetten a karbantartási folyamat azon részét támogatja, ahol harmadik fél számára szolgáltatunk szerződés alapján különböző szolgáltatásokat. Az alábbi funkciókkal támogatja a munkát:

  • A szolgáltatás részletek megtekintése és kezelése.
  • Az ügyfélhez kapcsolódó partner adatok kezelése.
  • A garanciális és szerződés részletek az ügyfél számára.
  • Online térkép hozzárendelés az ügyfél elérhetőségéhez.

Összeségében elmondható, hogy az SAP Asset Manager a ma elérhető legkorszerűbb technológián alapulva segíti a cégeket, felhasználókat a karbantartási feladatok hatékony, gyors és rugalmas elvégzésében. Mobil alkalmazás révén azonnali kapcsolatot tud létesíteni az SAP Backenddel bárhol is legyen a felhasználó, így nincs szükség a telephelyek vagy az iroda meglátogatására ahhoz, hogy feladatot tudjanak teljesíteni.

Onespire logo

Az SAP Asset Manager mobil applikáció áttekintése

Szerző: Gaál Péter és Nagy László

SAP Karbantartás Modul Kompetencia Központ

Kövesse a Onespire Zrt. közösségi média oldalait is!

További bejegyzéseink

Kérdése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban?

Küldje el e-mail címét és kérdését, szakértőnk megkeresi Önt két munkanapon belül!

15 + 10 =

Share This