SAP Ingatlanmenedzsment modul szolgáltatások 

A Onespire Zrt. teljes körű SAP ingatlankezelési szolgáltatásokat nyújt

SAP Ingatlanmenedzsment modul szolgáltatások

Átfogó SAP RE-FX szolgáltatásokat nyújtunk

Tegyen szert nagyobb betekintésre az ingatlanportfóliba az SAP RE-FX modul segítségével

Lefedi a teljes életciklust: beszerzés, elidegenítés, portfólió, ingatlan és műszaki menedzsment

Ingatlanhoz kapcsolódó költségek beszedése, felosztása, számlázása: bérleti díj, rezsi és egyedi költségek, bevételek

Az SAP RE-FX szoros integrációt biztosít az SAP Controlling modulokkal

Szakértőink hatékony támogatást nyújtanak az SAP teljes RE-FX portfóliójának bevezetése során

Az ingatlanmenedzsment szerepe

A mai globális és rendkívül kompetitív gazdaságban, a siker érdekében az ingatlankezelés eszközoptimalizálása stratégiai feladattá vált.

A vállalkozásoknak biztosítaniuk kell ingatlanportfóliójuk teljes átláthatóságát, megalapozott döntéseket kell hozniuk, javítaniuk kell a portfólió teljesítményét, valamint csökkenteniük kell a megfelelési költségeket.

A megnövekedett nemzetközi verseny fokozta a kifinomult megoldások iránti igényt a változó fogyasztói igények, a globális munkaerő-kezelés, az információmenedzsment, az előírások betartása, a lízingkezelés és az ingatlankezelés hatékonyabb kezelésére.

Rugalmas SAP Ingatlanmenedzsment

Az SAP Flexible Real Estate Management (SAP RE-FX) egy teljeskörű és integrált megoldás, amely lehetővé teszi az ingatlanok hatékony kezelését, illetve az ingatlanportfólió jobb áttekinthetőségét. Az alkalmazás az ingatlan életciklusának minden fázisát lefedi, beleértve az ingatlanvásárlást és értékesítést, a portfóliókezelést, valamint az ingatlan és műszaki menedzsmentet.

Az SAP ingatlanmenedzsment modul a vállalkozások ingatlanvagyonának kezelésével foglalkozik. Hatáskörébe tartozik mind a magántulajdonban lévő, mind a bérbeadott vagy a bérelt ingatlanok kezelése.

Támogatja az ingatlanokkal kapcsolatos költségek, így bérleti díj, rezsi és egyedi költségek beszedését, felosztását, a bevételek számlázását (amely lehet négyzetméter vagy árbevétel alapú díj, deviza alapú számítás vagy átalánydíj), így a hatékonysági számítást is.

Ezen kívül lehetővé teszi az ingatlanok hasznosítását (belső használat, üresen tartás, bérbeadás) a foglaltsági adatok megjelenítésével és az ingatlan logikai és fizikai feltérképezésével. Dedikált objektumai, mint például az indexálás, a kiterjesztés vagy a felmondás, lefedik a szerződés teljes életciklusát.

Az SAP RE-FX nagyon szoros integrációt biztosít az SAP Controlling modulokkal.

Az ingatlanmenedzsment eszközökkel szemben támasztott főbb követelmények

Ingatlankezelés

Minden ingatlanpiaci szereplő fő célja az ingatlan hatékony, költséghatékony és optimális kezelése. A kiválasztott ingatlan menedzsment megoldásnak támogatnia kell ennek a célnak az elérését. Biztosítani kell a törzsadatok teljes nézetét, mint például a cím, alapterület, érték és használat, azok kezelése és karbantartása érdekében. Az SAP RE-FX megoldás kettős nézetet biztosít a törzsadatokról, építészeti és használati nézetben is, lehetővé téve minden típusú ingatlanobjektum kezelését, mint például üzleti entitás, telek, épület vagy bérelt objektum (közös tér, bérelhető hely vagy bérelt egység). A különféle ingatlanobjektumok RE-FX törzsadatokhoz való hozzárendelése egyszerűen megoldható.

Szerződéskezelés

A különböző érdekelt felekkel kötött szerződések kezelése jogi és törvényi szempontból alapvető tevékenység. Az ingatlanpiaci szereplők különböző eladókkal foglalkoznak, akiktől ingatlant bérelnek, és különféle ügyfelekkel, akik számára ingatlant bérelnek. Egy informatikai megoldásnak lehetővé kell tennie e szerződések hatékony kezelését a jogi, számviteli és jogszabályi követelmények teljesülése érdekében. Az SAP RE-FX többféle üzleti forgatókönyvet lefed, ahol olyan szerződésekre van szükség, mint például bérleti, bérbeadási, biztonsági letéti, szállítói és vevői szerződés vagy lízingszerződés, és az ilyen szerződések könnyen konfigurálhatók a rendszerben.

Területgazdálkodás

A területgazdálkodás minden ingatlanüzlet kulcsfontosságú részét képezi. Az ingatlanpiaci szereplőknek rendelkezniük kell az épület hierarchiák és struktúrák összes részletével, a használati feltételekkel és műszaki létesítményekkel, mielőtt az ingatlan bérbeadását tervezné. Az informatikai megoldásnak képesnek kell lennie ezen adatok rögzítésére és tárolására. Az SAP RE-FX lehetőséget biztosít az ingatlan minden részletének rögzítésére, ami elősegíti a hely optimális kihasználását.

Bérlés és bérbeadás

A bérbevételi és bérbeadási folyamat minden ingatlanüzletben az egyik kulcsfontosságú művelet. Azt a folyamatot, amikor egy ingatlanpiaci szereplő egy adott időszakra bérbe vesz egy ingatlant egy bérbeadótól, bérbevételnek hívjuk. A bérbeadási folyamat az, amikor az ingatlanpiaci szereplő bérbe adja a helyiséget ügyfelének. A bérbe vételi folyamat lehetővé teszi a készpénzes fizetést a bérbeadónak és a költségek megfelelő számlára történő elszámolását, míg a bérbeadási folyamat lehetővé teszi a bérlőtől származó pénzforgalom kezelését és a bevétel könyvelését. A megoldásnak képesnek kell lennie mindkét folyamat támogatására.

Riportkészítés

Az ingatlanpiaci szereplők további elvárása a jelentéstétel. A kimutatásoknak olyan kategóriákat kell tartalmazniuk, mint például a működési, számviteli, jogi és jogszabályi jelentések, beleértve a kihasználtsági, az értékelési, az adóval kapcsolatos és a hátralékos napok jelentéseit. A megoldásnak képesnek kell lennie minden ilyen riportigény kielégítésére. Például létre kell tudni hozni egy kihasználtsági jelentést, amely részletesen tartalmazza az üresen álló ingatlanok részleteit, valamint az üresedés időtartamát, annak érdekében, hogy az kihasználatlanság okait meg lehessen állapítani, és korrekciós intézkedéseket lehessen tenni a feltételezett veszteség elkerülése érdekében. Az SAP RE-FX sokoldalú riport készítő megoldása sokféle üzleti követelményt is kielégít.

A meglévő ingatlankezelési megoldásokkal kapcsolatos kihívások

Az ingatlanipart különböző szegmensekre lehet felosztani, például kereskedelmi, lakossági, kiskereskedelmi és vendéglátás. Ezen ingatlan típusok mindegyikének különböző üzleti modelljei, követelményei és kihívásai vannak. A megoldásszállítónak meg kell értenie az egyes típusok üzleti jellemzőit és alapvető elvárásait. Az ingatlanmenedzsment megoldás megvalósítása nem pusztán egy, az IT által irányított technikai feladat, hanem a teljes szervezetet érintő átalakítási folyamat.

Mivel a nagy ingatlanpiaci szereplők agresszíven működnek a piacon, legtöbbjük több projektet is kezel város és országszerte. Ezért nem lehetséges az összes helyszínen nyomon követni a megvásárolt és eladott ingatlanokat, valamint a folyamatban lévő projektek menedzselését vagy fejlesztését.

Napjainkra az IT átalakította az ingatlanokkal kapcsolatos üzleti tevékenységeket, a technológia olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével minden igény kielégíthető. Az ingatlanmenedzsment alkalmazások fejlesztői innovatív megoldásaikkal segítették az iparágat a teljes folyamat optimalizálásában. Emellett számos más megoldásszállító is támogatja az ingatlanszektort teljeskörű támogatási termékeivel. Az ilyen szoftverek a felhasználókat az üzleti folyamatok automatizálásában, a meglévő és leendő ügyfelekkel való erős és tartós kapcsolatok kialakításában segítik.

Az ingatlanpiaci szereplők számára azonban komoly aggodalomra ad okot az informatikai rendszerek fenntarthatósága, amelyek ésszerű időszakra vonatkozóan képesek kielégíteni az üzleti igényeiket. A csökkentett költségkeretek mellett megnövekedett IT-infrastruktúra ráfordítások által jelentett kihívások meggátolják a vállalkozásokat abban, hogy hatékonyan reagáljanak a fejlődő IT-infrastruktúrára.

Jelenleg az ingatlancégek különféle belső IT-rendszerekre és alkalmazásszállítókra támaszkodnak új ajánlatok létrehozása és az üzletmenet sikeres működtetése érdekében. Ez karbantartási költségeket generál és növeli a harmadik felektől származó termékektől való függőséget.

Napjainkban olyan megoldások állnak rendelkezésre a piacon, amelyek megfelelnek az ingatlanágazat szerteágazó követelményeinek, mint például a követelések, számlázás, tervezés, jelentéskészítés, költségkezelés és ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM).

De szükség van egy olyan integrált megoldásra, amely az iparág összes elvárásának megfelel. Igény van skálázható ERP-megoldásokra, amelyek funkcionalitását az ingatlanipar sajátos üzleti kihívásainak megoldására tervezték, a különböző ingatlanpiacokra szabott megoldásokkal, amelyek megfelelnek a kiskereskedelem (bevásárlóközpontok és üzletsorok), franchise, kereskedelmi, és ingatlanbefektetési alapok összetett elvárásainak.

A meglévő SAP modulok, mint például a Pénzügyi (FI), a Project Systems (PS) és a Sales and Distribution (SD) képesek kielégíteni az ingatlanokkal kapcsolatos elvárásokat, de nem képesek kifejezetten lefedni az ingatlankezelők igényeit. Az SAP Asset Accounting rögzíti a vállalat tulajdonában lévő eszközök részleteit, de nem összpontosít kifejezetten az ingatlanvagyonra, azaz a telkekre és az felépítményekre.

A vállalkozásoknak részletes törzsadatokra van szükségük ezekre vonatkozóan, olyan részletekkel, mint a föld minősége, értéke, építészeti részletek és mérések, amelyeket az SAP RE-FX részletekbe menően biztosít. Az SAP RE-FX modul, amely nemcsak a megfelelő törzsadatokat, hanem szerződés feldolgozást, időbeli elhatárolásokat, bérleti díj korrekciót, értékesítés alapú elszámolást és hasonlókat is tartalmazza, tökéletes megoldás az ingatlanipar számára. Az ingatlanvagyon a szervezet eszközértékének fő összetevője, ezért hatékonyan kell ellenőrizni azt. Az SAP RE-FX ezt a pénzügyi modullal való szoros integrációval biztosítja.

A Onespire Zrt. SAP RE-FX modullal kapcsolatos szakértelme

Cégünk ingatlanmenedzsment szakértői kiemelkedő támogatást nyújtanak ügyfeleinknek az SAP teljes RE-FX portfóliójának bevezetésében. Korábban sikeresen implementáltuk a RE-FX modult mind az ingatlankezelési szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknál, mind a „csak” ingatlant használó cégeknél.

Ezen kívül interfész kapcsolatokat építettünk ki külső CAFM (Computer Aided Facility Management) rendszerekkel. Az SAP konkrétan a RE-FX-LA almodult használja az IFRS16 értékelések elvégzésére.

Több mint 20 éves tanácsadói pályafutása során Szilárd széleskörű tapasztalatokra tett szert több nemzetközi vállalat pénzügyi, számviteli folyamatainak kialakításában, illetve SAP-ba történő leképezésében és többcélú beszámolás megvalósításában.

Alapos ismeretekkel rendelkezik az ingatlanmenedzsment folyamatai terén, illetve az SAP-ban (SAP RE, RE-FX) való megoldási lehetőségekkel, és a modul számviteli integrációjával (FI, AA, CO) kapcsolatban is. Munkája során több nemzetközi nagyvállalatnál tett szert tapasztalatokra eszközgazdálkodási és eszközkönyvelési folyamataiban.

A banki, olajipari, telekommunikációs és a vasúti szektor alapvető sajátosságainak mestere ezen a területen.

Kun Szilárd

Kun Szilárd

Az SAP Ingatlanmenedzsment Kompetencia Központ vezetője

Ügyfeleink

Célunk, hogy stratégiai partnerként kínáljunk ügyfeleinknek prémium fejlesztési és tanácsadási portfóliónkat. Hosszútávú és szoros munkakapcsolatot építettünk ki ügyfélkörünkkel.

 

Tekintse meg bejegyzéseinket ebben a témában!

SAP szolgáltatásaink

Részletekért kérjük kattintson a képekre!

SAP támogatási szolgáltatások

SAP logisztikai szolgáltatások

SAP pénzügy, számvitel, kontrolling szolgáltatások

SAP Raktári és transzport logisztika szolgáltatások

SAP karbantartás szolgáltatások

SAP Business Intelligence szolgáltatások

SAP UI5 és SAP Fiori szolgáltatások

SAP ABAP fejlesztési szolgáltatások

Kérdése van az SAP Ingatlanmenedzsment modul szolgáltatásainkkal kapcsolatban?

Küldje el és szakértőink megválaszolják!

Adatkezelési hozzájárulás*

1 + 3 =