SAP Outbound Logisztika tanácsadás

SAP SD Kompetencia Központ mottója

Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül! Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal” (Afrikai közmondás)

A minőségi tanácsadási szolgáltatás alapjai a folyamatos tanulás, a kollégák közötti hatékony együttműködés, a tapasztalatok megosztása, valamint a naprakész piaci és termék információk követése. Az ’SAP Outbound Logisztika’ Kompetencia Központ egy olyan ’műhely’, amely az értékesítési folyamatokkal foglalkozó és lokalizáció iránt érdeklődő kollégák számára ezt biztosítja.

Három cél tartunk folyamatosan szem előtt

  • Olyan témakörök, feladatok feldolgozása, amelyek a résztvevők szakmai fejlődését biztosítják. ‘hard skillek’, így az egyéni fejlődési célokat ötvözzük a céges stratégiai célokkal.
  • Presales tevékenységek támogatása.
  • Olyan környezet kialakítása, ahol a csapattagok egymás ’szakértői’, a meglevő projekt tapasztalataikat átadják a fiatalabb kollégáknak, illetve az ügyféltapasztalatok alapján új, innovatív megoldásokat, termékeket keresnek valós üzleti problémákra.

Az SAP Outbound Logisztika Kompetencia Központ feladatai, kiemelt területei

Lokalizáció – ’A lokalizáció nem azonos fordítási feladatok elvégzésével!’

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a lokalizáció kérdése implementációk során alacsonyabb prioritásként kezelt, annak ellenére, hogy a törvényi szabályozások, megfelelések, szabályok mindennapjaink szerves része. A hazánkban a lokalizáció nem csak a pénzügyi területet érinti, hanem szervesen összekapcsolódik számlázási és logisztikai folyamatokkal.

A Onespire Zrt.-nél egy külön team foglalkozik a lokalizációs témákkal. A szakértői csapatunk az érintett területeken dolgozó tanácsadó kollegáinkat foglalja magába, akik az SAP Hungary Kft.-vel szorosan együttműködnek a témában.

Milyen lokalizációs szolgáltatásokat nyújtunk ügyfeleinknek?

  • Naprakész ismeretek biztosítása a törvényi háttérről és az érintett üzleti folyamatokról.
  • Ügyfélspecifikus lokalizációs illesztések.
  • Nemzetközi rollout projekteken, implementor partner támogatása, lokalizációs területen.
  • Az alábbi elvárásoknak, szabályozáoknak, rendszereknek való megfelelőség biztosítása: NAV Online, online számlázás, Intrastat, SAFT, RFHUAUDIT, EKÁER.

Digitális transzformáció

Nem csak a készségek megváltoztatásáról van szó. A gondolkodásmódot kell átalakítani.” Julie Dodd

A digitális transzformáció napjaink egyik leggyakrabban használt kifejezése, de mit is jelent számunkra? Egy olyan integrált vállalatirányítási megoldást, amely az üzleti folyamatok egyszerűsítésére szolgál, a vállalati sztenderek növelése és új technológiák alkalmazása mellett.

A folyamatok komplexitásának növelése helyett a cél az, hogy egy adott vállalat üzleti lehetőségeit minél jobban kiaknázza, a folyamataival a változó gazdasági környezetre képes legyen rugalmasan reagálni. Többek között ezen okok hívták életre az SAP új dimenziós vállalatirányítási rendszerét, az SAP S4H verziót. (S4H = Simplfication for HANA).

Tapasztalataink alapján a digitális átállás egy olyan ’utazás’, amely azzal kezdődik, hogy felülvizsgáljuk az üzleti folyamatainkat, elemezzük, megértjük az üzleti ’driver’-einket, illetve azonosítjuk azok hatásait. Az SAP ERP rendszert használó ügyfelek esetében ez alapján eldönthető, hogy az átállás milyen módszerrel történjen, a meglévő rendszerkörnyezet konvertálásával vagy ’új’ /’greenfield’ megközelítéssel.

Digitális transzformációs szolgáltatásaink:

S4H előre konfigurált folyamatokkal üzleti folyamat elemzések támogatása
Adott értékesítési folyamat estén annak kiemelése, hogy milyen változások történtek, és azok milyen hatással lehetnek ügyfél üzleti folyamataira.
S4H oktatások, verziók közötti különbségek ismertetése
Általános szolgáltatások, mint customer code review, transformation assistance, SAP egyéb szolgáltatási valahol kiemeltek.

RPA – ‘A robotizált folyamatautomatizálás segítségéval a munkatásak humán jellegű feladatokat végezhetnek

A robotizált folyamatautomatizálás (Robotic Process Automation, RPA) egy intelligens technológia, amely a mesterséges intelligencia és a gépi tanulási képességek kombinálásán alapul. Célja az ismétlődő, monoton manuális tevékenységek automatizálása, olyan intelligens vállalat megteremtése, ahol a munkavállalók a magas hozzáadott értékű feladatok ellátásáért felelnek. Az SAP új digitális szemlélete a cloud és az új platformja a HANA teremtette meg annak a lehetőségét, hogy a mesterséges intelligenciában és a gépi tanulási képességekben rejlő lehetőségeket háttér és backcoffice folyamatokkal integráljuk.

SAP Outbound Logisztika Kompetencia Központunkban folyamatosan vizsgáljuk, hogy az értékesítési területen milyen folyamatok esetén van üzleti értéke az RPA használatának.

Eddigi elemzéseink eredményeképpen az alábbi folyamatokat azonosítottuk:

  • tömeges vevői rendelés feldolgozása külső eszköz segítségével
  • visszáru folyamat lépések automatizálása
  • workflow
  • további lehetséges üzleti estek elemzés alatt.

Ügyfélkapcsolatok kezelése

Az információk gyűjtése, kezelése és felhasználása fogja eldönteni, hogy siker vagy kudarc lesz az eredmény.” Bill Gates

Potenciális ügyfeleinket, érdeklődőinket és meglévő ügyfeleinket több csatornán számos hatás és benyomás éri. Választási lehetőségeik szinte végtelenek. Ebből adódóan egyre tudatosabbak és jól informáltak, ami jelentős kihívást jelent a vállalatok számára.

Jelentős piaci hátrányt jelenthet, ha adott ügyfélkört nem megfelelően érik el és szólítják meg, illetve nem megfelelően használják fel az érdeklődőkről és ügyfelekről begyűjtött adatokból. A siker egyik alappillére, hogy minden egyes ügyfél személyre szabott ajánlatokat kapjon és érezze, hogy adott vállalat számára ’fontos’.

A korábban alkalmazott statikus, egy csatornás CRM rendszerek nem támogatják ezeket az elvárásokat, ezért felülvizsgálatukra, átalakításukra van szükség.

Az alábbi CRM tanácsadói szolgáltatásokkal támogatjuk ügyfeleinket

  • Stratégiai felmérés
  • CRM platform elemzés
  • Üzleti átalakulás
  • Techinkai tervezés
  • Prototípus fejlesztés

Onespire Outbound Logisztika Kompetencia Központ:  távlati célok, irányok

A kíhívások újításokat igényelnek, az újítások pedig fejlődést eredményeznek” Li Keqiang

Kompetencia központunk folyamatosan követi a piaci trendeket és a kapcsolódó termékeket, illetve azok változásait.

Egyik célunk, hogy az így szerzett tudást felhasználjuk implementációs projektjeink során, hogy a lehető legjobb ügyfélspecifikus megoldást találjuk meg.

Iparági tudásunk fejlesztése és naprakészen tartása: mivel értékesítési területről beszélünk, ezért célunk, hogy folyamatosan átvilágítsuk, ’felfedezzük’ a Retail megoldásokban lévő lehetőségeket.

A kereskedelmi szektor jelentős változásokon megy, ment keresztül a vásárlói szokások átalakulása és a digitalizáció következtében. Ez az az ágazat, amely legjobban érintett a COVID-19 hatások miatt, pozitívan és negatívan befolyásolt szegmensei is egyaránt vannak. A szektorban jelentős elmozdulást várunk további digitalizációs irányban, például a  papír alapú munkafolymatok csökkentése, illetve a kereskedelmi logisztika területén a raktárgazdálkodási rendszerek automatizálása és kapcsolódó ügyfél kiszolgálás, kiszállítás kapcsán.

Változó feltételek, igények miatti termék és szolgáltatási lehetőségek azonosítása, és fejlesztése.

Intelligens vállalat támogatása, RPA pilot üzleti megoldások fejlesztésével.

Utoljára, de nem utolsóként 2022-től SAF-T – Standard Audit File – Tax – nagy valószínúséggel bevezetésre kerül hazánkban is. Jelenlegi ügyfeleink között most is találhatóak olyanok, akik részt vesznek a kialakítandó folyamatokban. Aktívan, az SAP Hungary Kft.-vel együttműködve részt kívánunk venni a SAP lokalizációs megoldás kialakításában.

Zárásként: Csapatunk elkötelezett hisz abban, hogy az innovációnak, újdonságoknak, kooperációnak és rugalmas hozzáállásnak pozitív hatása van mind a projekt, mind saját munkánkra, életünkre.

Szalai Anett

SAP Outbound Logisztika Kompetencia Központ

Szakmai vezető: Szalai Anett

SAP logisztika szakértő

Kapcsolódó SAP szolgáltatásaink

Ismerje meg szakterületeinket részletesen, bővebb információkért kattintson az alábbi linkekre:

SAP inbound logisztika ikon

SAP
INBOUND LOGISZTIKA

SAP
TERMELÉSI LOGISZTIKA

SAP raktári logisztika ikon

SAP
RAKTÁRI LOGISZTIKA

SAP
KARBANTARTÁS MODUL

SAP pénzügy számvitel kontrolling ikon

SAP
PÉNZÜGY, SZÁMVITEL, KONTROLLING

SAP ABAP fejlesztés ikon

SAP
ABAP FEJLESZTÉS

SAP UI5 Fiori ikon

SAP
UI5, FIORI

SAP adattárház ikon

SAP
ADATTÁRHÁZ

SAP S4 stratégia ikon

SAP
S4 STRATÉGIA

Kérdése van SAP szolgáltatásainkkal kapcsolatban?

Küldje el e-mail címét és kérdését, szakértőnk megkeresi Önt két munkanapon belül!

8 + 3 =

Kapcsolat

 

Onespire Zrt. iroda MOM park

Onespire Zrt.
info@onespire.hu
+36 1 790 6820

MOM Park Irodaház
1123, Budapest, Alkotás u. 53. II.